Program szkolenia
Moduł 1 – Pojęcie, geneza oraz istota negocjacji.
Czym są negocjacje ?
Jak przygotować się do rozmów ?
Czym jest subiektywna mapa odbioru rzeczywistości?
Moduł 2 - Jak złapać pierwszy kontakt z klientem i go nie stracić?
Strategie budowania szybkiego kontaktu z klientem.
Rola zmysłów w skutecznej komunikacji z klientem.
Moduł 3 - Sztuka zadawania pytań.
Jak rozmawiać z klientem?
Rodzaje pytań: dopełniające, rozstrzygające, sugerujące, refleksyjne, hipotetyczne, naprowadzające, implikujące potwierdzenie i inne.
Moduł 4 - Ukryte sugestie.
Jak w sposób niezauważalny przemycać do wiadomości klienta ważne dla nas informacje?
Presupozycje nt. świadomości, pozornego wyboru, zmiany czasu.
Moduł 5 - Typologia klienta.
Metaprogramy kluczem do filtrów decyzyjnych Twojego klienta.
Metaprogramy: podobieństwa-różnice, autorytet zewnętrzny – wewnętrzny, dążenie – unikanie, procedury – opcje.
Moduł 6 - Odpieranie zastrzeżeń klienta.
Jak sobie radzić z zastrzeżeniami ze strony klienta?
- ukryte wątpliwości,
- brak potrzeby,
- zastrzeżenia finansowe,
- wymówki,
- zastrzeżenia do produktu bądź usługi.
Strategie odpierania zastrzeżeń
- strategia aikido,
- strategia czasownikowa,
- trójkąt zastrzeżeń.
Moduł 7 - Podsumowanie zdobytej wiedzy.
Egzamin.